Brug en virtuel rundtur som content marketing

Du har sikkert hørt at content marketing er det nye sort inden for markedsføring af virksomheder. Helt kort går det ud på at skabe releveant indhold som kan deles på f.eks. sociale medier, blogs, nyhedssites osv. Indhold der dog ikke direkte taler om dig eller dine produkter.

Formålet er at opbygge tillid mellem dig og dine potentielle kunder, så du kan tiltrække deres opmærksomhed. I sidste ende skulle det gerne ende med at de synes så godt om dig at de køber et af dine produkter

Der findes mange former for content marketing. Det kan f.eks. være en blog, video, guides, anmeldelser og andre tips og tricks som modtageren har noget ud af.

Der findes dog en smart måde hvor du både kan skabe tillid og samtidig vise jeres virksomhed frem:

Få lavet en 360 graders virtuel rundtur og tilsæt ekstra indhold til billederne.

Forestil dig f.eks. en slags virtuel “skattejagt” hvor brugeren skal finde links der skal trykkes på.

Eller måske et link et sted i rundturen, hvor I donere et par kroner til velgørenhed, hver gang der er en der trykker (og tilmelder sig jeres nyhedsbrev)

Eller måske et  et link til en unik rabatkode…

Eller en gratis gave, ebog eller lign…

Eller…

Mulighederne er mange, og det er kun fantasien der sætter grænser.

Se f.eks. her hvordan H.C. Andersens museum benytter masser af spændende indhold.

Sådanne budskaber er lette at sprede på sociale medier som facebook og linkedin, og det bedste er at i får vist jeres virksomhed frem, samtidig med i skaber tillid.

Det er da ren win-win.

Få flere gode idéer til hvordan en virtuel rundtur kan forbedre tilliden til din virksomhed. Kontakt mig på mail [email protected] eller via kontaktformularen her

P.s. Jeg kan i øvrigt anbefale hjemmesiden contentmarketing.dk hvis du vil dykke længere ned i andre former for Content Marketing